Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017

Άσε την Ειρήνη, την νοημοσύνη, την ζωή και την αγάπη να γίνει το όραμα της καθημερινότητας.




Άσε την Ειρήνη, την νοημοσύνη, την ζωή και την αγάπη να γίνει το όραμα της καθημερινότητας.
Εσείς..



Κάθε πότε ακούτε την λέξη φόβος ; Την λέξη βία;
Ανέκαθεν πίστευα πως από όλα τα θρησκευτικά κείμενα αλλά και από τα εκπαιδευτικά, πολιτικά,
έννοιες που συμβάλουν στην διαμόρφωση του χαρακτήρα, της προσωπικότητας του ανθρώπου και παραπέμπουν σε φόβο, σε βία θα έπρεπε να αφαιρεθούν.

Όταν κανείς κοιτάζει μέσα στο μυαλό ανακαλύπτει νευρώνες που μάχονται ο ένας τον άλλο και αυτή η πράξη είναι που ουσιαστικά εξαφανίζει την δύναμη του μυαλού, επειδή διαρκώς κρίνουμε, κρτικάρουμε και λογοκρίνουμε.

Όταν πάλι λειτουργούμε υπό την επήρεια φόβου χρησιμοποιούμε ένα μικρό μέρος του μυαλού, αλλά όταν το χρησιμοποιούμε δημιουργικά τότε αυτό φωτίζεται.

Η λύση σύμφωνα με τους ερευνητές της NASA, είναι να οραματίζεται κανείς καθημερινά .

Εκείνη που χρησιμοποιεί το μυαλό της ,την φαντασία της και δημιουργεί νέες πιθανότητας ονομάζεται αποκλείνων.

Ενώ ο συγκλίνων βάζει φρένο στις νέες καλύτερες προσπάθειες.

Ακολουθώντας το κλασσικό παράδειγμα "το είδα στο σχολείο, το δοκιμάσαμε και δεν πέτυχε", που λαμβάνει με απλά λόγια σαν παράδειγμα το φρένο των αποτυχημένων.

Όμως όλοι οι άνθρωποι είναι γεννημένοι δημιουργικές ευφυΐες αλλά το εκπαιδευτικό σύστημα, τις καταστρέφει.

Και βεβαίως τον σεβασμό θα διδάξεις -ή πιο σωστά θα εμπνεύσεις- στον άνθρωπο και όχι τον φόβο. Την ειρήνη και όχι την βία.

Αφιερωμένο στους αληθινούς πρωτοπόρους που παρέχουν εργαλεία στην ανθρωπότητα, 
ώστε κυριολεκτικά να ξεφύγουν από την ιδέα του φόβου και της βίας, δίχως περιορισμούς και προκαταλήψεις..

Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2017

"..προφέρω λόγους αληθείας και νοός υγιαίνοντος.", Προδρόμου Μαρία

"..προφέρω λόγους αληθείας και νοός υγιαίνοντος."


Υποσχέθηκα στον εαυτό μου να συνθέσω αυτήν την σημείωση, διότι πολλοί θωρούν και πιστεύουν ότι μόνο στους ταπεινούς τη καρδία, τους αγράμματους και τους φτωχούς φανερώνεται ο Θεός, διότι οι μορφωμένοι έχουν την τάση να στηρίζονται περισσότερο στα πτυχία και της γνώσεις τους παρά στον ίδιο τον Θεό και την ανθρωπιά.

Αυτή η λανθασμένη αντίληψη εφορμεί από την παρερμηνεία ορισμένων εδαφίων που υπάρχουν στα Ευαγγέλια και τις επιστολές, με επικρατέστερο εκείνο το εδάφιο που αναφέρεται στην προς Κορινθίους Α επιστολή 
8,2 ἡ γνῶσις φυσιοῖ, ἡ δὲ ἀγάπη οἰκοδομεῖ.

Εδώ θα ήθελαν να υπογραμμίσω και να τονίσω ότι το εδάφιο αυτό αναφέρεται σε πνευματικούς ανθρώπους και όχι σε κάποια επιστημονική ομάδα που κατέχει διαφόρων ειδών πτυχία.

Στην κοινότητα αυτή παρουσιάστηκαν ορισμένα θέματα , διότι ορισμένοι θεωρούσαν ότι γνώριζαν καλύτερα το πως πρέπει να λατρεύεται ο Θεός. ενώ στην πράξη μάλωναν για ανθρώπινες παραδόσεις και όχι για την αληθινή λατρεία του θεού. 
{Για την ακρίβεια από το φαγητό προέκυψαν οι διάφορες διαμάχες, για τα ειδωλόθυτα.}

Δεν θα χρωματίσω τους μορφωμένους ή τους αμόρφωτους , με συγκεκριμένα πνευματικά χαρακτηριστικά, Προσωπικά, πιστεύω ότι τα πάθη και οι αδυναμίες , όπως η υπερφίαλη γνώση, δεν γνωρίζει φύλο, φυλή. Δεν δείχνει προτίμηση προς μία συγκεκριμένη επαγγελματική συντεχνία ή την ανεργία..

Υπάρχουν άνθρωποι σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας που θεωρούν ή νομίζουν ότι γνωρίζουν καλύτερα από τον συνάνθρωπο. Και αυτό στέκεται εμπόδιο στο επικοινωνήσουν και να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία, την οικογένεια, την οποιαδήποτε μορφής σχέση..

Είναι απάτη, ότι οι φτωχοί και δίχως πτυχία είναι πιο θεοσεβούμενοι.

Ο Αβράαμ, κάποτε , έπειτα από μία μάχη, συνάντησε τον ιερέα Μελχισεδέκ και βασιλιά του Σαλήμ ο οποίος τον ευλόγησε. Ο Αβραάμ τότε του έδωσε το ένα δέκατο από όλα τα λάφυρα, ενώ τα υπόλοιπα τα έδωσε στο βασιλιά των Σοδόμων .. Με την προσφορά της δεκάτης ευλογήθηκε όχι μόνο αυτός αλλά και οι απόγονοι του..."Ο πατέρας της πίστης" δεν ήταν φτωχός. Με μπαλωμένο χιτώνα.

Επιπρόσθετα, ας μην ξεχνάμε μία ακόμη ισχυρή φυσιογνωμία, την μητέρα των υιών του Ζεβεδαίου. Η οποία ζήτησε από τον Χριστό να καθίσουν οι γιοί της δεξιά και αριστερά του. Προφανώς αναφερόμαστε σε ένα πρόσωπο με κύρος και επιφάνεια οικονομική, όταν αναφερόμαστε στην μητέρα του Ιακώβου και του Ιωάννου του Θεολόγου και Ευαγγελιστού.

20. Τότε προσήλθε προς αυτόν η μήτηρ των υιών του Ζεβεδαίου μετά των υιών αυτής, προσκυνούσα και ζητούσα τι παρ' αυτού.
21. Ο δε είπε προς αυτήν· Τι θέλεις; Λέγει προς αυτόν· Ειπέ να καθήσωσιν ούτοι οι δύο υιοί μου εις εκ δεξιών σου και εις εξ αριστερών εν τη βασιλεία σου.
(Κατά Ματθαίον 20:20,21)

Σε άλλο σημείο στην Καινή Διαθήκη, αναφέρει ότι πολλές επιφανείς γυναίκες στην Θεσσαλονίκη δέχθηκαν το μήνυμα του Αποστόλου Παύλου.

Επομένως,
η φράση ταπεινοί την καρδία ανήκει σε κάθε καλοπροαίρετο άνθρωπο που ανοίγει την καρδιά του στον Θεό.

Αρκεί να μας υπενθυμίσω ότι ο Απόστολος Παύλος υπήρξε σφόδρα μορφωμένος, ενδεχομένως, μιλούσε τουλάχιστον 4 γλώσσες, Εβραϊκά, Αραμαϊκά, Ελληνικά, και Λατινικά, ενώ σε κάποιο σημείο μέσα στις γραφές ενώ κάποιος τον κριτικάρει λέγοντας του.

24. Ενώ δε αυτός απελογείτο ταύτα, ο Φήστος είπε με μεγάλην φωνήν· Μαίνεσαι, Παύλε, τα πολλά γράμματα σε καταφέρουσιν εις μανίαν.

Απαντάει:
25. Ο δε, Δεν μαίνομαι, είπε, κράτιστε Φήστε, αλλά προφέρω λόγους αληθείας και νοός υγιαίνοντος.
(Οι πράξεις των Αποστόλων 26:24,25)

Αυτός άλλωστε θεωρώ ότι ήταν ένας από τους λόγους που τον έστειλε στα έθνη ο ίδιος ο Χριστός. Δεδομένου της μεταστροφής του στον Χριστιανισμό, υπήρξε μορφωμένος, κοσμοπολίτης και ανοιχτός σε διαφορετικές κουλτούρες.


Προδρόμου Μαρία

Η φυσική κίνηση των ατόμων. Προδρόμου Μαρία


Κλείνοντας, εμπνεόμενη πάντα απ'ο τις αντιλήψεις του Δημόκριτου για το κενό και τα άτομα θα θέσω ένα ερώτημα, όπως κάναν οι αρχαίοι Έλληνες.

Υπάρχει η φυσική κίνηση των ατόμων, οποιοσδήποτε εξαναγκασμός θεωρείτε βίαια κίνηση.

Προς τι λοιπόν στα κοινωνικά θρησκευτικά συστήματα η υποταγή και ο εξαναγκασμός; 

Είναι περίεργη η αδυναμία που παρουσιάζουν στον ανθρώπινο νου να εξελιχθεί δίχως βία ή εξαναγκασμό. Φανερώνει ότι η σοφία δεν είναι άνωθεν.


Εις μνήμην της αβύσσου που κάθετα ι στα γόνατα της δημιουργίας.


Θεσσαλονίκη 2017
Προδρόμου Μαρία

Εννοιολογική φυσική , Προδρόμου Μαρία


Επιχείρησα, από περιέργεια, να βρω μια εικόνα που να αναπαριστά σε ικανοποιητικό βαθμό το Δημοκριτειο κοσμολογικό μοντέλο.

Δεν έχω εντοπίσει κάτι το αξιόλογο.

Τελείωσα μονάχα το πρώτο κεφάλαιο "Τα άτομα και το κενό" που αναλύει μερικώς μερικές σκέψεις του Δημόκριτου και συνειδητοποιώ το μεγάλο εννοιολογικό χάσμα που υπάρχει μεταξύ της νοήσεως του Δημόκριτου και των σύγχρονων φυσικών.

Όχι μονάχα ο Αριστοτέλης, ο Επίκουρος και οι σύγχρονοι τον αντέγραψαν αλλά ούτε ήταν σε θέση να συλλάβουν και να εισάγουν νέες έννοιες.

Οι βασικές έννοιες που διδάσκονται τα παιδιά σήμερα λανθασμένα, και ότι εξέλιξη υπήρξε οφείλεται στις εννοιολογικές συλλήψεις αυτής της διάνοιας.

Πιστεύω ότι πριν προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε μαθηματική διατύπωση, οφείλουμε πρώτα εννοιολογικά να συλλάβουμε τις σχέσεις που διέπουν το σύμπαν. 

"Γιατί", για παράδειγμα το σύμπαν λειτουργεί έτσι.

Τα μαθηματικά είναι ένα υπέροχο εργαλείο, το οποίο όμως παραμένει ανενεργό δίχως το σωστό εννοιολογικό περιεχόμενο που πηγάζει από την εννοιολογική φυσική. Υπό αυτήν την έννοια οποιαδήποτε μαθηματική εξέλιξη δεν μας βοηθάει.

Νιώθω συνεπαρμένη γιατί ο Δημόκριτος μπόρεσε να συλλάβει ένας μέρος του απείρου , ένα μέρος της θεότητας κι αυτό χρησιμοποιούντας μονάχα την διανόηση του. 
Μπόρεσε να συλλάβει το γιατί (μερικώς).

Τα μαθηματικά απλα περιγράφουν με λέξεις όπως τα κείμενα μια ιστορία, το γιατί. Η ποιότητα της περιγραφής εξαρτάται από την αντίληψη του κάθε ανθρώπου. Κατά πόσο μπορεί να εισχωρήσει σε βάθος στην ουσία των όντων και των σχέσεων που διέπουν αυτές Καθαρότητα. Ακρίβεια. Σαφήνεια.

Ίσως σε μια άλλη κοινωνία όπου η παιδεία θα λάβει σωστά θεμέλια οι επιστήμες να διδάσκονται διαφορετικά.

Θεωρώ λοιπόν, ότι η εννοιολογική φυσική θα έπρεπε να μπει ως μάθημα στα σχολεία.

Είναι μια παλαιά μεν, αλλά ταυτοχρόνως και καινούργια έννοια .


Από τον Δημόκριτο στο μέλλον.

Προδρόμου Μαρία
Θεσσαλονίκη 2017

Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017

40 μέρες στην έρημο.

Οι σπουδές μου, επιτρέπουν και εγείρουν πλήθος θεοσοφικών ερωτημάτων, που εύλογα, θα μπορούσε να θέσει κάθε καλοπροαίρετος μελετητής - ερευνητής γύρω από τα Ευαγγέλια.


Πολλά έχουν γραφθεί από θεολόγους και ερευνητές αναφορικά με τους πειρασμούς που παρουσιάστηκαν στον Χριστό ενώ βρισκόταν στην έρημο για 40 μέρες.

Τον τρίτο πειρασμό μελετούσα στο μυαλό μου συχνά πυκνά τον τελευταίο καιρό.
Εδώ ακολουθούν τα εδάφια από το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο. Κεφάλαιο 4.


8 Πάλι τον οδήγησε ο διάβολος σ’ ένα πολύ ψηλό βουνό και του έδειξε όλα του κόσμου τα βασίλεια και τη λαμπρότητά τους.

9 Ύστερα του είπε: «Όλα αυτά θα σου τα δώσω, αν πέσεις και με προσκυνήσεις».

10 Ο Ιησούς όμως του απάντησε: «Φύγε από μπροστά μου, σατανά! Η Γραφή το λέει καθαρά: μόνο τον Κύριο το Θεό σου θα προσκυνάς και μόνο αυτόν θα λατρεύεις».

11 Τότε ο διάβολος άφησε τον Ιησού, και άγγελοι Θεού ήρθαν και τον υπηρετούσαν.

Δεν δέχθηκε να προσκυνήσει ή να υποταχθεί σε κανένα απολύτως σαρκικό σχήμα ή σαρκικό είδωλο. Σε καμιά κεφαλή δεν υποτάχθηκε. Μόνο τον θεό δέχθηκε.

Δεν είναι λοιπόν, περίεργο, που έχει κωδικοποιηθεί η υποταγή μέσα στα Ευαγγέλια σε κοσμικές εξουσίες και όχι στον ίδιο το Θεό;

Απάντησε ο Χριστός με αγανάκτηση μάλιστα!!
“φύγε αμέσως από εμπρός μου, σατανά. Διότι έχει γραφή· Κυριον τον Θεόν σου θα προσκυνήσης και αυτόν μόνον θα λατρεύσης”.

Τον είπε Σατανά, εκείνον που του ζήτησε να τον προσκυνήσει. Δηλαδή εχθρό.

Επίκουρος - Πλούταρχος, Maria Prodromou



Κανένας σύγχρονος πρωτοπόρος δεν τολμά να φέρει σε κοινή θέα και δημόσιο διάλογο τα ερωτήματα που έθεσαν οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι.


Ελεύθερη βούληση, παρέκκλισης, απόκλισης, απροσδιοριστία, 
Στον φυσικό και πνευματικό κόσμο.

Μα πως άλλωστε. Αφού τα ερωτηματικά θα σάρωναν κυριολεκτικά τα δεσμά της δουλειάς και η απόκλιση , η παρέκκλισης θα εκλαμβάνονταν ως φυσική εξέλιξη. Ενώ η ελευθερία βούλησης ως αυτο-δυναμη κίνηση. Αυτοκυριαρχία, καθώς τα άτομα μπορούν να διατηρήσουν την δική τους ενέργεια αλλά να δέχονται "πλήγματα" και από εξωτερικά συστήματα.

Όταν μελετάει κανείς τους Έλληνες φιλοσόφους νιώθει των σκοταδισμό τον θρησκευτικών ηγετών να απλώνεται διάπλατα πίσω από φράσεις όπως τυφλή υπακοή, μην το ψάχνεις, μην έρευνας, έτσι ήταν, η τάξη της φύσις κτλ. Συσσώρευση άγνοιας, της μεγαλύτερης μορφής εγωισμού, δίχως βαθύτερη επιθυμία και αγάπη για την αναζήτηση και την γνώση της ουσίας των όντων, που δημιουργεί την νόηση, την θεία διανόηση 
Της πρωταρχικής ουσίας που δημιούργησε τον υλικό και πνευματικό κόσμο.

Το μυαλό του ανθρώπου, όπως έλεγε ο αρχαίος Έλληνας συγγραφέας Πλούταρχος, "Το μυαλό είναι μία φωτιά που πρέπει να ανάψει, όχι δοχείο που πρέπει να γεμίσει". Γι αυτό, η πλειοψηφία των ανθρώπων κουράζεται από την συσσώρευση γνώσεων και την έρευνα. Δεν υπάρχει φως. Δεν υπάρχει κοινωνία με το φως.
Είναι δυνατόν να σου δείξει κάποιος την ένωση με το φως κι έπειτα να σου λέει χρήζεις βοηθείας; Με πόση ευκολία λοιπόν αποκαλύπτεται το ψέμα της αυθεντικής γνώσης; Το ψέμα κάθε αυθεντίας.
Σίγουρα κάτι συμβαίνει εδώ. Στο μηχανισμό αυτό της σκέψης. Θα συνεχίσω λοιπόν και θα πω , ότι η ζωή του ανθρώπου δεν είναι δοχείο για να γεμίσει με πετραδάκια, άμμο, και στο τέλος να στουμπώσει με νερό όπως εκφέρονται πολλοί ψυχολόγοι και πνευματικοί φιλόσοφοι. Η ζωή του ανθρώπου οφείλει να λάμπει από φως και όχι να καίει τον ίδιο τον άνθρωπο στο καμίνι της εγκατάλειψης , αλλά ούτε να στουμπώνει με σκουπίδια το καμίνι ο ίδιος ο άνθρωπος για να συνεχίσει να καίει και να του λεν κοίτα πως λάμπεις. Αυτό δεν είναι το Φως.

Maria Prodromou

Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017

Η αληθινή δικαιοσύνη - Maria Prodromou

Η συντριπτική πλειοψηφία των θρησκευτικών, φιλοσοφικών και πολιτικών ιδεολογικών θέσεων ενσωματώνει, κωδικοποιεί και ασπάζεται την ιδέα της βίας στην λογική, ως κάτι το φυσιολογικό.

Όμως η αληθινή δικαιοσύνη, είτε αναφερόμαστε στην πολιτική, είτε στην θρησκεία, είτε σε προσωπική ιδεολογία, δεν μπορεί να επιβληθεί δια της βίας.

Όσοι αποφεύγουν τις άδικες ενέργειες γιατί φοβούνται ή λόγω αδυναμίας, -π.χ. μία χώρα δεν εισβάλει σε μια άλλη διότι είναι αδύναμη- αυτού του είδους οι άνθρωποι φανερώνουν ότι δεν γνωρίζουν κι ούτε ενδιαφέρονται για την αγαθότητα και την εφαρμογή της δικαιοσύνης, που έχει μέσα της κωδικοποιημένη την αγαθότητα.

Διότι αγαθό δεν είναι το να μην αδικεί κάποιος, αλλά να μην θέλει να αδικήσει τον συνάνθρωπο.

Και πως μπορεί άλλωστε να συμβεί κάτι τέτοιο , όταν κανείς ξεκάθαρα ασπάζεται την ιδέα της βίας ή της στυγνής λογικής. 

Όταν ο εσωτερικός κόσμος του ανθρώπου, ο ψυχισμός του, δεν περιλαμβάνει αρνητικά στοιχεία, και συνειδητά ακολουθεί το μονοπάτι του δέον γενέσθαι, δίχως εσωτερικές ή εξωτερικές πιέσεις, τότε μπορούμε να πούμε ότι η αγαθότητα έχει φύση όμοια με εκείνη του αγαθού ανθρώπου αλλά και της αγαθότητας του Θεού, όταν βεβαίως και εφόσον αναφερόμαστε στην θρησκεία.

Όσοι ενστερνίζονται την ιδέα της βίαιης, της στυγνής λογικής, ωθούν τον άνθρωπο και ως εκ τούτου τις κοινωνίες στην αδικία και τον πόλεμο.

Από μόνοι τους λοιπόν φανερώνουν ότι ούτε γνωρίζουν τον θεό, αλλά πολύ περισσότερο ότι δεν γνωρίζουν τον άνθρωπο 

και ότι επιζητούν τον θαυμασμό και το χειροκρότημα των άλλων! 


Maria Prodromou